در این نمایشگاه ۱۰۰ شرکت از ۱۶ کشور”امارات متحده عربی، سوئیس، یونان، هلند، بلژیک، فلاند، انگلستان، آرژانتین، اسپانیا، فرانسه، روسیه، ایتالیا، آلمان، چین، هند و ترکیه” حضور و مشارکت دارند؛ بر این اساس حضور شرکت های خارجی بویژه کشورهای اروپایی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی ایران در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.
رئیس ستاد برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی با بیان اینکه معرفی محصولات جدید یکی از اولویت های بر پایی این نمایشگاه است، گفت: جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در این حوزه، کمک به رونق تولید، ایجاد زمینه فعالیت های علمی و تحقیقی در مورد ذائقه مصرف کنندگان، رقبا و محصولات جدید آنها، پیش فروش کردن محصولات، شناسایی و انتخاب نمایندگان فروش جدید از مهمترین اهداف سی و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی است.
علی مرادی اطلاع از آخرین استانداردهای علمی و پژوهشی خارجی، اشتغالزائی، تعامل بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان، معرفی توانمندی های شرکت های داخلی و کشف استانداردهای بالقوه در داخل کشور را نیز از مهمترین اهداف برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته عنوان کرد.
رئیس ستاد برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی همچنین با بیان اینکه در حوزه صادرات مواد اولیه صنعت شوینده ها، وضع بهتری را شاهد هستیم گفت: مواد اولیه محصولات پاک کننده، شامپوها، پودرهای شوینده و مایع ظرفشویی و دستشویی و مایعات پاک کننده عمده مواد اولیه صادراتی در این صنعت است، اما با این حال رقم صادراتی ما قابل توجه نیست.
مرادی افزود: صنعت مواد شوینده آرایشی و بهداشتی در ایران از جایگاه مهمی برخوردار است براساس گزارش ها ظرفیت نصب شده تولید شوینده ها در کشور حدود ۴.۵ میلیون تن در سال است اما تنها ۳۵ تا ۴۰ درصد از این ظرفیت فعال است که معادل تولید حدود ۱.۵ میلیون تن در سال میشود، این میزان تولید بیش از دو برابر نیاز مصرف داخلی کشور است.
وی گفت: با این میزان ظرفیت نصب شده علاوه بر تامین نیاز داخل، ۴۰۰ هزار تن به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار محصول شوینده راهی بازارهای صادراتی میشود که در مقایسه با ظرفیت نصب شده، صادرات ما بسیار ناچیز است.
رئیس ستاد برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی اضافه کرد: همچنین سالانه ۳۵۰ میلیون دلار محصولات آرایشی و بهداشتی نیز به دیگر کشورها صادر می شود.
مرادی افزود: حدود ۲۵۰ واحد تولید کننده مواد شوینده و هزار و ۸۵۰ کارخانه های تولیدی محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور فعال است.
وی گفت: عراق، افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای میانه مهمترین بازارهای صادراتی صنعت شوینده ایران هستند.
سی و دومین نمایشگاه بینالمللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشینآلات وابسته، از امروز تا ۲۴ فروردین ماه به مدت چهار روز از ساعت ۸ تا ۱۵ در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران میزبان علاقهمندان است.