اون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در نشست با مدیران مدارس منتخب طرح نماد، با اشاره به اهمیت نقش مدارس در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اظهار کرد: مجموعه آموزش و پرورش میبایست به پرورش و آموزش مبدل شود؛ یعنی آموزش تنها کافی نیست و باید جنبههای تربیتی، رفتاری و روانی دانشآموزان بهصورت جدی و همهجانبه مورد توجه قرار گیرد.
وی با تأکید بر ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی در مدارس هدف افزود: استفاده از رنگها، ایجاد محیطی شاد، بهکارگیری افعال ایجابی به جای سلبی و جلوگیری از انزوای دانشآموزان، از مهمترین اقداماتی است که میتواند فضای مدرسه را پویا و امیدآفرین کند.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: دانشآموزانی که در معرض آسیبهای اجتماعی قرار دارند باید بهصورت ویژه تحت پوشش خدمات مشاورهای، روانشناختی و مداخلهای قرار گیرند. این اقدامات قادر است معدل استان را در حوزه آسیبهای اجتماعی به شکل قابل توجهی کاهش دهد.
وی با اشاره به ضرورت توانمندسازی مستمر خانوادهها گفت: آموزش مستمر، آموزش بههنگام و ارائه خدمات روانشناسی به خانوادهها میتواند نقش مهمی در پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی ایفا کند.
این مقام استانداری همچنین از مدیران مدارس خواست پیشنهادها و راهکارهای خود را برای مداخله سریع، هدفمند و اثربخش در حوزه آسیبهای اجتماعی ارائه دهند و افزود: تعامل متقابل میان مدیران مدارس و نهادهای اجرایی میتواند به اتخاذ تصمیمهای دقیقتر و مداخلات مؤثرتر منجر شود.
















