تاریخ : پنجشنبه, ۲۰ آذر , ۱۴۰۴ Thursday, 11 December , 2025
0
در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش خوزستان در مشهد مقدس مطرح شد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

توسعه عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی از مسیر توجه ویژه به مدرسه می گذرد/نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی اولویت اصلی رئیس جمهور است/هم افزایی و همگرایی در فعالیت ها و برنامه ها مهمترین راهبرد برون رفت از چالش‌های تعلیم و تربیت است/فرهنگیان ثقل جامعه هستند/مهمترین گروه مرجع در جامعه معلمان هستند

  • کد خبر : 5641
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۸
توسعه عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی از مسیر توجه ویژه به مدرسه می گذرد/نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی اولویت اصلی رئیس جمهور است/هم افزایی و همگرایی در فعالیت ها و برنامه ها مهمترین راهبرد برون رفت از چالش‌های تعلیم و تربیت است/فرهنگیان ثقل جامعه هستند/مهمترین گروه مرجع در جامعه معلمان هستند
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش در مشهد مقدس تأکید کرد که توسعه عدالت آموزشی و نصیب برابر تحصیلی تنها از مسیر توجه ویژه به مدرسه و تمرکز بر شاخص‌های کیفیت آموزشی محقق می‌شود. وی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی را اولویت اصلی رئیس‌جمهور دانست و معلمان را مهم‌ترین گروه مرجع جامعه عنوان کرد.

ناصر علی‌فر، مدیرکل آموزش و پرورش استان، امروز پنج‌شنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۴ در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش خوزستان در مشهد مقدس با تشریح رویکردهای کلان آموزش و پرورش استان اظهار کرد: توسعه عدالت آموزشی و نصیب برابر تحصیلی از مسیر توجه ویژه به مدرسه می‌گذرد. مدرسه خاستگاه اصلی تحول است و هرگونه برنامه‌ریزی باید بهبود کیفیت مدرسه را هدف قرار دهد.

وی با اشاره به رویکرد دولت چهاردهم افزود: نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی اولویت اصلی رئیس‌جمهور است و همه تلاش دولت به‌صورت مستقیم معطوف به ایجاد فرصت برابر برای دانش‌آموزان در سراسر کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تأکید بر لزوم هم‌افزایی مجموعه‌ها گفت: «هم‌افزایی و همگرایی در فعالیت‌ها و برنامه‌ها، مهم‌ترین راهبرد برون‌رفت از چالش‌های تعلیم و تربیت است. همه فعالیت‌های ما باید ناظر به برنامه‌ها و اهداف باشد و بر این اساس، لازم است از تمام ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی برای تحقق اولویت‌ها استفاده کنیم.

علی‌فر با اشاره به شاخص‌های کلیدی آموزش و پرورش ادامه داد: «برای بهبود شاخص‌های مهمی همچون نرخ گذر تحصیلی، جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و پوشش تحصیلی، باید برنامه‌محور عمل کنیم. این شاخص‌ها معیارهای دقیق سنجش عملکرد ما هستند و نباید حتی یک دانش‌آموز به دلیل کمبود امکانات از تحصیل بازبماند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود معلمان را «ثقل جامعه» و «مهم‌ترین گروه مرجع» معرفی کرد و افزود: فرهنگیان ستون اصلی جامعه و رکن پایداری اجتماعی هستند. ما معلمان باید شأن و قدر خود را بدانیم. من از روز اول همیشه دغدغه داشتم که به جامعه اعلام کنم یک معلم هستم؛ زیرا نشان معلمی، افتخار بزرگ فرهنگیان است.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید به دغدغه اول مردم تبدیل شود، گفت: اگر آموزش و پرورش مسئله اصلی جامعه شود، بسیاری از چالش‌ها و مشکلات اجتماعی و اقتصادی به‌صورت ریشه‌ای کاهش می‌یابد.

این اجلاس با هدف بررسی برنامه‌های راهبردی آموزش و پرورش استان، ارتقای شاخص‌های کیفی و تبادل تجربیات مدیریتی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://diyarsanat.ir/?p=5641

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.