تاریخ : دوشنبه, ۱ دی , ۱۴۰۴ Monday, 22 December , 2025

اخبار ویژه

ضرورت هم افزایی و مشارکت فعال مدیران مدارس در برنامه های جامع طرح نماد/نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان مهمترین کارویژه مجموعه تعلیم و تربیت استان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است/آگاه سازی مخاطبان و دانش افزایی در ارتباط با آسیب های اجتماعی بهترین راهبرد مداخله ای در حوزه فعالیت های نماد است شب یلدایی صمیمی سربازان قرارگاه کربلا وقتی روایت دیر می‌رسد افتتاح پارک «سردار شهید حاجی‌زاده» در منطقه مسکونی نیروگاه دز تقدیر از رانندگان برتر پالایش گاز هویزه خلیج‌فارس تاکید بر ترویج تبلیغ و تبیین بسته های ایرانمون و ثبت نام دانش آموزان در سامانه بخش نقشینه / تاکید معاونت پرورشی بر میدان داری و نقش پذیری دانش آموزان تقویت هویت ملی مذهبی راهی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی/پرورش، ریلی برای حرکت قطار آموزش است/مدیران محور تحول در مدارس هستند ایجاد ارزش افزوده در صنعت فولاد توسط فولاد اکسین / برنامه فولاد اکسین برای تقویت زیرساختهای تامین انرژی

0
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در وبینار استانی نماد تأکید کرد:

ضرورت هم افزایی و مشارکت فعال مدیران مدارس در برنامه های جامع طرح نماد/نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان مهمترین کارویژه مجموعه تعلیم و تربیت استان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است/آگاه سازی مخاطبان و دانش افزایی در ارتباط با آسیب های اجتماعی بهترین راهبرد مداخله ای در حوزه فعالیت های نماد است

  • کد خبر : 5785
  • ۰۱ دی ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۳
ضرورت هم افزایی و مشارکت فعال مدیران مدارس در برنامه های جامع طرح نماد/نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان مهمترین کارویژه مجموعه تعلیم و تربیت استان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است/آگاه سازی مخاطبان و دانش افزایی در ارتباط با آسیب های اجتماعی بهترین راهبرد مداخله ای در حوزه فعالیت های نماد است
ناصر علی‌فر در وبینار استانی نماد، آگاه‌سازی خانواده‌ها و دانش‌آموزان، اجرای دقیق غربالگری و پایش مستمر را ارکان اصلی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) مهم‌ترین کارویژه آموزش و پرورش در مسیر شناسایی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که با همراهی همه ارکان مدرسه محقق می‌شود.

ناصر علی‌فر مدیرکل آموزش و پرورش استان امروز دوشنبه ۱ دی ماه ۱۴۰۴ در وبینار استانی نماد با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی در مدارس، همراه‌سازی مدیران مدارس را نخستین گام در تحقق اهداف این طرح دانست و افزود: همراهی و هم افزایی مدیران مدارس به عنوان خط مقدم فعالیت های حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و در این راستا می بایست همه ارکان مدرسه با استفاده از ظرفیت های تبیینی نسبت به آگاه سازی مخاطبان و ذی نفعان در ارتباط با آسیب های اجتماعی اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت آگاه‌سازی جامعه هدف در حوزه آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: مدیران و عوامل مدرسه باید با شناخت دقیق شرایط دانش‌آموزان، در مسیر آگاه‌سازی مؤثر خانواده‌ها و دانش‌آموزان گام بردارند و رویکرد پیشگیرانه را جایگزین نگاه مقطعی و واکنشی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان شناسایی جامعه هدف را نقطه آغاز اجرای اثربخش طرح نماد برشمرد و افزود: راه تشخیص به‌موقع آسیب‌های اجتماعی، اجرای دقیق و هدفمند فرآیند غربالگری است و این مهم بدون نقش‌آفرینی فعال معلمان امکان‌پذیر نخواهد بود.

علی‌فر با تأکید بر نقش کلیدی معلمان در این فرآیند تصریح کرد: معلمان با شناخت میدانی و مستمر از وضعیت رفتاری، آموزشی و عاطفی دانش‌آموزان، می‌توانند بستر لازم برای غربالگری دقیق و علمی دانش‌آموزان را فراهم کنند.

وی در ادامه گفت: پس از انجام غربالگری، رصد و پایش مستمر دانش‌آموزان شناسایی‌شده باید به‌عنوان یک فرآیند نظام‌مند و پیوسته در دستور کار مدارس قرار گیرد تا مداخلات حمایتی و تربیتی به‌صورت به‌هنگام و اثربخش اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) مهمترین کارویژه مجموعه تعلیم و تربیت کشور در راستای شناسایی؛ کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است و در این راستا می بایست همه ارکان آموزش و پرورش با هم افزایی در راستای موفقیت این طرح گام بردارند.

لینک کوتاه : https://diyarsanat.ir/?p=5785

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.