تاریخ : شنبه, ۱۵ آذر , ۱۴۰۴ Saturday, 6 December , 2025
1
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان:

افزایش کنشگری و میدان‌داری دانش‌آموزان با اجرای طرح سه‌میم(مسجد، منزل،محله)

  • کد خبر : 5075
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۴ - ۲۳:۱۴
افزایش کنشگری و میدان‌داری دانش‌آموزان با اجرای طرح سه‌میم(مسجد، منزل،محله)
در همایش راهبران طرح «میم» در خوزستان، حجت‌الاسلام مختار امیری با تأکید بر نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در قالب طرح «مسجد، مدرسه، منزل» گفت: اجرای صحیح این طرح زمینه‌ساز تربیت تمام‌ساحتی و تقویت هویت دینی و فرهنگی دانش‌آموزان است.

حجت‌السلام مختار امیری در همایش راهبران طرح میم (پیوند مدرسه مسجد منزل) و راهبران کمیته های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهار کرد: در راستای سند اهداف سند تحول بنیادین پیرامون نقش آفرینی دانش آموزان و تربیت دانش آموز تمام ساحتی و همچنین شعار وزیر محترم “هر دانش آموز یک نقش هر دانش آموز یک تشکل پرورشی و فرهنگی” اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان تصمیم گرفت که ظرفیت ها را برای فعال نمودن تشکل های دانش آموزی به کار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف از جمله کانون‌های فرهنگی، هنری، پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری بسیج اتحادیه یادآور شد: تمام طرح‌ها ازجمله کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش و طرح سه میم ذیل مجموعه سند تحول بنیادین شکل گرفته‌اند.

به گفته حجت الاسلام امیری، امیدواریم که با به کارگیری ظرفیت طرح سه میم(مسجد، منزل،محله) و استفاده از کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در استان خوزستان، بتوانیم در کنشگری و میدان‌داری دانش‌آموزان تاثیرگذار باشیم.

وی ادامه داد: تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان، آگاهی در حوزه هویت ملی-مذهبی و هویت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان با اجرای صحیح و دقیق طرح سه‌میم میسر می‌شود.

همچنین علی بلاسم رئیس اداره قرآن عترت و نماز در این نشست بیان کرد: یکی از مسائل مهم در تربیت دانش آموزان، تربیت دینی و علاقه مند کردن آنها به نماز و نماز جماعت است. مسجد و مدرسه نقش بسزایی در پرورش حس مذهبی دانش آموزان و فراهم نمودن زمینه‌های رشد و به کمال رساندن فضایل اخلاقی دارند، به‌گونه‌ای که بررسی‌ها نشان داده شده که این دانش‌آموزان کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای ارزشمند تعامل مستمر و موثر کانون‌های تربیتی مسجد، مدرسه و منزل در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقاومت جامعه در برابر تهاجم فرهنگی می‌باشد.

تاکید بر برگزاری جلسات با معاونین پرورشی و تربیت بدنی، کارشناسان قرآن عترت و نماز، مدیران مدارس و معاونین پرورشی مدارس و نماینده هیئت امنای مساجد جهت هم‌افزایی و هماهنگی ویژه برنامه‌های نمازی، تلاش برای حضور دانش آموزان در نماز جماعت مساجد محله و حضور امام جماعت مسجد در مدرسه جهت اقامه نماز، آموزش احکام، پاسخ به شبهات و آموزش عملی نماز، هماهنگی جهت اعزام دانش آموزان به نماز جمعه، جلب مشارکت فعال و موثر خانواده‌ها و انجمن اولیا و مربیان در توسعه فرهنگ نماز دانش آموزان بخشی از موارد مطرح شده در این نشست بود.

لینک کوتاه : https://diyarsanat.ir/?p=5075

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.