ناصر علیفر اظهار کرد : همه ما در کنار آموزش باید توجه ویژهای به فعالیتهای پرورشی و تربیتی داشته باشیم. اگر دانشآموزی در کلاس درس دچار آشفتگی روحی باشد آموزش ممکن نیست و باید برای رفع چالشها نهایت دقت و زمان را بگذاریم.دانشآموزی که به خود، میهن و مذهب عشق نورزد دچار آسیبهای اجتماعی می شود. یکی از راهکارهای کاهش آسیبهای اجتماعی تقویت هویت ملی و مذهبی است.
به گفته علیفر، برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و نصب نقشه میهن عزیزمان در تمام مدارس مورد تاکید مقام عالی وزارت است تا هویت ملی و وطن دوستی دانشآموزان تقویت گردد.
وی افزود: تمام معلمان و دبیران در کنار دروس تخصصی خود باید هویتهای ملی و مذهبی دانشآموزان را تقویت کنند. شاخصهایی مانند نرخ گذر، ارتقاء پایه و امتحانات نهایی باید بهبود یابد اما در گام نخست باید زمینه آن فراهم شود.
مدیرکل آموزشوپرورش خوزستان با تاکید بر اینکه در تعلیم و تربیت باید چند بعدی عمل کنیم، اظهار کرد: یکی از راهکارهای تربیت چند بعدی توجه به ساحتهای شش گانه است.در این مسیر، مدیر محور تحول در مدرسه می باشد و اگر مدیر مدرسه به این باور برسد قطعا شاهد تغییر خواهیم بود. در مدارس صرفا نباید به دنبال حفظیات بود باید از آموزشهای تلفیقی استفاده کنیم.
وی ادامه داد: نقش معلمان و مربیان به عنوان الگوهای جامعه بسیار تاثیرگذار می باشد از این رو باید در راستای تکریم جایگاه آنان تلاش کرد.
علیفر تصریح کرد: در دور اول ابتدایی آموزش مهارتهای زندگی و اجتماعی، در دور دوم ابتدایی تقویت هویت مذهبی، دور اول متوسطه تقویت هویت ملی و دور متوسطه دوم تربیت سیاسی، اجتماعی فرهنگی دانشآموز در اولویت هستند.
وی ادامه داد: کار در آموزش و پرورش فرآیند محور است باید دنبال کارهایی باشیم که اثر پروانهای داشته باشد کارهای آموزشی و پرورشی باید آرام آرام انجام شود تا اثرات مثبت کل جامعه را فراگیرد.
















