تاریخ : دوشنبه, ۱ دی , ۱۴۰۴ Monday, 22 December , 2025
0
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در وبینار استانی نماد تأکید کرد:

ضرورت هم افزایی و مشارکت فعال مدیران مدارس در برنامه های جامع طرح نماد/نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان مهمترین کارویژه مجموعه تعلیم و تربیت استان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است/آگاه سازی مخاطبان و دانش افزایی در ارتباط با آسیب های اجتماعی بهترین راهبرد مداخله ای در حوزه فعالیت های نماد است

  • کد خبر : 5785
  • ۰۱ دی ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۳
ضرورت هم افزایی و مشارکت فعال مدیران مدارس در برنامه های جامع طرح نماد/نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان مهمترین کارویژه مجموعه تعلیم و تربیت استان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است/آگاه سازی مخاطبان و دانش افزایی در ارتباط با آسیب های اجتماعی بهترین راهبرد مداخله ای در حوزه فعالیت های نماد است
ناصر علی‌فر در وبینار استانی نماد، آگاه‌سازی خانواده‌ها و دانش‌آموزان، اجرای دقیق غربالگری و پایش مستمر را ارکان اصلی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) مهم‌ترین کارویژه آموزش و پرورش در مسیر شناسایی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که با همراهی همه ارکان مدرسه محقق می‌شود.

ناصر علی‌فر مدیرکل آموزش و پرورش استان امروز دوشنبه ۱ دی ماه ۱۴۰۴ در وبینار استانی نماد با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی در مدارس، همراه‌سازی مدیران مدارس را نخستین گام در تحقق اهداف این طرح دانست و افزود: همراهی و هم افزایی مدیران مدارس به عنوان خط مقدم فعالیت های حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و در این راستا می بایست همه ارکان مدرسه با استفاده از ظرفیت های تبیینی نسبت به آگاه سازی مخاطبان و ذی نفعان در ارتباط با آسیب های اجتماعی اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت آگاه‌سازی جامعه هدف در حوزه آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: مدیران و عوامل مدرسه باید با شناخت دقیق شرایط دانش‌آموزان، در مسیر آگاه‌سازی مؤثر خانواده‌ها و دانش‌آموزان گام بردارند و رویکرد پیشگیرانه را جایگزین نگاه مقطعی و واکنشی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان شناسایی جامعه هدف را نقطه آغاز اجرای اثربخش طرح نماد برشمرد و افزود: راه تشخیص به‌موقع آسیب‌های اجتماعی، اجرای دقیق و هدفمند فرآیند غربالگری است و این مهم بدون نقش‌آفرینی فعال معلمان امکان‌پذیر نخواهد بود.

علی‌فر با تأکید بر نقش کلیدی معلمان در این فرآیند تصریح کرد: معلمان با شناخت میدانی و مستمر از وضعیت رفتاری، آموزشی و عاطفی دانش‌آموزان، می‌توانند بستر لازم برای غربالگری دقیق و علمی دانش‌آموزان را فراهم کنند.

وی در ادامه گفت: پس از انجام غربالگری، رصد و پایش مستمر دانش‌آموزان شناسایی‌شده باید به‌عنوان یک فرآیند نظام‌مند و پیوسته در دستور کار مدارس قرار گیرد تا مداخلات حمایتی و تربیتی به‌صورت به‌هنگام و اثربخش اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) مهمترین کارویژه مجموعه تعلیم و تربیت کشور در راستای شناسایی؛ کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است و در این راستا می بایست همه ارکان آموزش و پرورش با هم افزایی در راستای موفقیت این طرح گام بردارند.

لینک کوتاه : https://diyarsanat.ir/?p=5785

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.